Öppet hus 31/1

31 januari 17.00-19.00 är det öppet hus på Ekebygymnasiet.

Restaurang och livsmedelsprogrammet

Ni som är intresserade av den skolförlagda restaurang- och livsmedelsprogrammet är välkomna att besöka våra lokaler. Vi kommer ha öppet i kök och bageri med personal på plats för att svara på era frågor och visa hur vi arbetar.

Besök gärna Fyrisskolan också, som har öppet hus 25 januari för att se var du som väljer restaurang- och livsmedelsprogrammet kommer att läsa dina gymnasiegemensamma ämnen då det programmet kommer stå under Fyrisskolans regi fr.o.m. läsåret 23/24.

Gymnasial lärlingsutbildning

Vi kommer även att ha representanter från Lärlingsutbildningen på plats: Barn- och fritid (BF), Bygg och anläggning (BA), Fordon och transport (FT), Försäljning och service (FS), Hotell och turism (HT), Restaurang och livsmedel (RL)

För dig som är intresserad av lärlingsutbildningen hänvisar vi även till Ellen Fries gymnasium som har öppet hus 1 februari kl. 17.00-19.00 då lärlingsutbildningen och hotell- och turismprogrammet kommer stå under Ellen Fries regi fr.o.m. läsåret 23/24.

9 januari 2023