För sökande till Ekeby

Gymnasievalet och valet av skola har stor betydelse för vad du vill jobba med framöver, vilken väg du ska ta och hur snabbt du vill ut och jobba. På den här sidan har vi samlat information om vad Uppsala yrkesgymnasium Ekeby har att erbjuda dig.

Du står inför ett viktigt val, att välja program till gymnasiet

• Vad vill du göra i framtiden?
  • Vill du studera vidare eller börja jobba direkt efter gymnasiet?
  • Vet du vilka yrken de olika programmen kan leda till?
  • Blir det lätt eller svårt att få jobb eller svårt att studera vidare?
  • Vad har skolan att erbjuda dig för att du ska trivas och lyckas med dina studier?

Fakta om utbildningar på Yrkesgymnasium Ekeby

Läs om våra utbildningar

Öppet hus

För er som inte kan besöka våra öppet hus har vi gjort några filmer som presenterar vissa av våra utbildningar. Kolla här så får du se dem.

För dig som vill komma till skolan och vara elev för en dag

Prova på för årskurs 9

Kontakta studie- och yrkesvägledare för att få hjälp att jämföra och sortera program

Om du är osäker på ditt val finns det en hel del hjälp att få. Studie- och yrkesvägledaren kan hjälpa dig att sortera och kritiskt granska all information så att du kan jämföra olika utbildningar. Du behöver ta ställning till vad olika programval kommer att innebära för just dig. Det är lika viktigt att veta varför man väljer en viss utbildning, som att veta varför man väljer bort en annan. Diskutera dina alternativ med vårdnadshavare eller andra runt omkring

Studie- och yrkesvägledare på Ekeby

För sökande från annan kommun

Här hittar du information om du vill söka Uppsala yrkesgymnasium från annan kommun.

Uppdaterad:

Andra sidor under: För sökande till Ekeby